Cisco lanserar snabbaste lösningarna för molnet hittills

Cisco lanserar idag nya lösningar för datacenter med 40 gigabit switchar och utökar dessutom Cisco Open Network Environment.

Stockholm – 4:e februari, 2013 –Cisco lanserar idag en rad nya produkter för att möta det ökade användande av molnlösningar och öppna nätverk. De nya produkterna sträcker sig från switchar som Cisco Nexus 6000 Serien till Cisco Nexus 1000V InterCloud som hjälper företag att enkelt använda säkra molnlösningar. De nya lösningarna gör det operationella arbetet i datacentret lättare att hantera och är en del av Ciscos strategi Unified Data Center. Tillsammans kommer de nya produkterna att hjälpa datacenter med skalbarheten, att expandera och öppna upp nätverken på ett kontrollerat sätt och ansluta till molnet.

Nätverkshastighet, lägre latens och högre densitet i en enda enhet är nyckelfunktioner för användare av virtualiserade datacenter och molnmiljöer. Säkerhet och problem med att hantera både företagets och externa leverantörers molnlösningar i ett enda gränssnitt har hållit tillbaka många företag från att på riktigt våga dra nytta av fördelarna med molnet. Nexus 1000V InterCloud ökar säkerheten och förenklar applikationshantering för företag.

– Den nya infrastrukturen för hyrbridmoln kommer att hjälpa våra partners och kunder att snabbt kunna använda kritiska applikationer i molnet samtidigt som de får en säker förlängning av sin datacentermiljö till offentliga molnleverantörer, säger Greger Jerlehagen, datacenteransvarig på Cisco.

För mer information om de nya produkterna se länkar nedan:

Cisco Nexus 6000 Series Switches

Cisco Nexus 1000V InterCloud

Cisco Open Network Environment (ONE)

Greger Jerlehagen, datacenteransvarig, Cisco
E-post: greger@cisco.com

• nätverk
  • molnet
  • virtualisering
  • datacenter

Cisco är världsledande på IT och hjälper företag att fånga morgondagens möjligheter genom att koppla upp det tidigare ouppkopplade. För löpande information besök