Ciszere Introducerar höstens hybridplagg – The zip shirt

Som ett led i Ciszeres expansion lanseras nu signaturplagget the zip shirt, ett plagg som ska bli grunden för den nya limiterade kollektion Sharp.

AW16 blir den första för Ciszeres senaste skjortlinje sharp, en mindre kollektion skjortor som omdefinerar gränserna mellan begreppen avslappnad och välklädd. Signaturplagget för kollektionen är zip-skjortan som inledningsvis finns tillgänglig i tre styles, alla i en tunnare oxford-kvalite, vävd i Portugal och tillverkad i Litauen. Skjortan ska signalera en bredare sida av Ciszere som varumärke och är sista delen för en fulländad kollektion.

• -Hösten ZIP-skjorta är det perfekta hybridplagget och matchas perfekt över en t-shirt eller tillsammans med en skinnjacka för en ledig men stilren look, kommenterar Marcus Rohdén, designer och grundare av Ciszere.

Zip skjortan finns tillgänglig hos utvalda återförsäljare och i begränsad tillgång online då trycket har varit högre än beräknat.

Ciszere är ett ungt kreativt skjortmärke ifrån Borås som Influeras av den digitala världen där trender uppstår parallellt och omedelbart. Här nås den medvetna mannen som vill identifiera sig med ett varumärke som ger frihet att uttrycka sin moderna personlighet för vardagens olika tillfällen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Forsberg | T: + 46 76 808 82 32 | E: Johan.forsberg@ciszere.se