Citerus bjuder in Scaling Agile-profil till Stockholm

Citerus bjuder in Craig Larman för unikt kurstillfälle i Stockholm 4-6 november. Larman är, tillsammans med Bas Vodde, skapare av LeSS (Large Scale Scrum), ett ramverk för att få Agile och Scrum att fungera i större skala.

Citerus har en gedigen historia av att bjuda in internationella föreläsare och kurshållare. Ken Schwaber, Jerry Weinberg, Greg Young och Eric Evans är några som besökt Citerus under årens lopp. Då nyfikenheten kring Scaling Agile-ramverken vuxit sig allt starkare bland kunderna och Citerus var Craig Larman ett av de självklara namnen.

- Även större organisationer ser värdet av att bli mer flexibla. Hur det ska gå till är förstås alltid en utmaning. Craig Larman har mångårig erfarenhet av att hjälpa stora organisationer bli mer agila. Hans ramverk LeSS går i samma anda som Scrum i sig: håll det enkelt, våga tänka själv, skapa lösningar som passar för just oss, säger Tobias Fors, Certified Scrum Trainer och agil coach på Citerus.

Flera ramverk för uppskalning av agila metoder

Agila metoder så som t ex Scrum är idag mer eller mindre standard i mjukvaruutvecklande företag. Vissa organisationer har precis påbörjat sin agila resa medan andra har kommit en bra bit på väg. För de som kommit långt i sin agila transformation uppkommer nya frågor och problem när det agila tillvägagångssättet ska skalas upp. Man pratar om Scaling Agile där de tre ramverken SAFe (Scaled Agile Framework), DAD (Disciplined Agile Delivery) och LeSS (Large Scale Scrum) har fått mest uppmärksamhet.

Craig Larman besöker Citerus i Stockholm 4-6 november 2015 och håller då 3-dagarskursen Certified LeSS Practitioner.