Nya etableringar i linje med visionen för Kungsgatan

Fastighetsägargruppen på Östra Kungsgatan som drivs genom City i Samverkan arbetar tillsammans för att tydliggöra gatans utbud utifrån den gemensamma visionen att erbjuda starka konceptbutiker tillsammans med levande matdestinationer. Under de senaste två åren har mycket hänt och nedan följer en kort resumé.

I oktober fick Kungsgatan ett välkommet tillskott när populära matkonceptet Holy Greens slog upp portarna till sitt nya flaggskepp i Stockholm på Kungsgatan 17. Den 300 kvm stora lokalen har genomgått en totalrenovering och stärker gatans erbjudande inom Food & Beverage.

Tidigare under hösten öppnade även brittiska modevarumärket Barbour sin första konceptbutik i Norden på Kungsgatan 33. Varumärket bidrar till att stärka gatans erbjudande inom mode.

Under våren 2018 öppnade Adlibris en ny butik på Kungsgatan 15. Butiken omfattar totalt 600 kvm fördelat över två plan och erbjuder ett noga utvalt sortiment med tillhörande cafédel som tillsammans skapar en välkomnande mötesplats.

Andra intressanta nytillskott den senaste tiden är Samsung, Haglöfs, Norröna, North Face, Rum 21, Royal Design, Iittala/Rörstrand och Stadium Pulse, som alla stärker Kungsgatan som shoppingdestination och är helt i linje med fastighetsägargruppens gemensamma vision för gatan.

Medverkande fastighetsägare i Management Kungsgatan

Centrumfastigheter, Fabege, Fastighets AB Balder, Fastighets AB Gusto, Folksam (Newsec), Hamiltons Stiftelsen (Förvaltnings AB Kilen), Hufvudstaden, Humlegården, Lundbergs, Olov Lindgren, SEB Trygg-Liv (Novi Real Estate AB), Svensk Handel, Vasakronan.

• gemensam vision
  • kungsgatan