Blanco Brown - The Git Up (single cover)

Blanco Browns "The Git Up" - etta på Spotify Viral 50 Sweden

Sverige följer i spåren på England, USA, Australien, Kanada, Tyskland, Nya Zealand, Norge - "The Git Up" ligger nu i topp på Viral 50 i Sverige. I sommar dansar hela världen "The Git Up"!

Blanco Brown själv är överväldigad:
"It’s been unbelievable to see how quickly and organically ‘The Git Up’ has exploded around the world” säger han. “Seeing everybody make videos of themselves doing ‘The Git Up’ has been such a trip—keep ‘em coming! I’ve been watching as many as I can and love seeing how much joy this song brings to you all! Hopefully it continues to put smiles on people’s faces, because that’s what it’s all about!”

Blanco kontrakterades till BBR Music Group/BMP/BMG under 2019 och i januari utsågs han av Billboard till “en av 7 countryakter att hålla ögonen på 2019”. Han är en veteran inom musikindustrin, han har bl a producerat namn som Fergie, Childish Gambino, Chris Brown och Kane Brown.

31 maj släppte Blanco Brown sin självbetitlade debut-EP och introducerade världen för en ny musikgenre, som han själv benämner “trailer trap”. Inspirationen till musiken kommer från hans stundtals tuffa uppväxt i miljonprojekten i Atlanta och hans somrar på den öde landsbygden i Butler, Georgia, parat med berättarkonsten från två av hans största musikaliska influenser, Johnny Cash och Outkast. Slutresultatet är en härlig blandning mellan country och hip hop.

Missa inte alla videos som dyker upp under hashtaggen #thegitupchallenge. Här dansar föräldrar med sina barn, bröllopsgäster, poliser, programledare, syskon - här är ett axplock! https://youtu.be/3BEGd49_Fas

LYSSNA PÅ "The Git Up" HÄR

´TITTA PÅ VIDEON HÄR

Blanco Brown på sociala medier:
www.BlancoBrown.com

Mediakontakt: