dodie. Fotocredit: Kyle Jones.

Nyhet -

Brittiska dodie - ett av 2019 års mest intressanta musiknamn just nu trea på midweek UK: här är videon till "Monster"

Biljetter till vårens turné släppta
Spelningen på Roundhouse i London UTSÅLD
likom hennes spelning på Fryshuset i Stockholm

fantastic… lyrics that display a knack for detail and doubt way beyond her 23 years” - Sunday Times Culture
“she’s carved out a space in quietly devastating, guitar-backed indie”- Stylist
[one of the most] exciting projects of the new year” - Evening Standard

Bara dagar efter släppet av EP’n Human (som i skrivande stund ligger på tredjeplats i brittiska albumlistans midweek-rapportering) släpper nu dodie videon till spåret ‘Monster’. I videon får vi följa ett kärlekskrankt monster på en serie komiska och katastrofala dejter. Regissören PJ Liguori berättar: “As soon as I heard dodie’s song, Monster, it immediately put images of hulking beasts and snivelling goblins in my mind… I was keen to try to tell a story within this music video where the protagonist is actually kind of awful. Ness is riding his adrenaline high of trying to find someone new, and hasn’t stopped to properly think about why his previous relationship even ended. He just feels bitter towards the one who took his heart, and will do anything to fill the void in chest.”

Se videon här: https://www.youtube.com/watch?v=BPBBZyAlu7c

Videon till ‘Monster’ kommer i kölvattnet på lördagens lätt kaotiska, och troligtvis sista någonsin, spelning i skivbutiken HMV på Oxford Street. De 300 fans som vallfärdade till skivaffären för att se och lyssna på dodie är ännu ett bevis på hennes popularitet, liksom miljontals streams, den uppmärksamhet hon fått från media (t ex BBC Radio 1's profiler Annie Mac och Phil Taggart) och en maffig, nästan helt utsåld englands- och europaturné. Kronan på verket blir den sedan flera månader utsålda spelningen på legendariska Roundhouse i London den 24 mars. I Sverige har vi möjlighet att se henne den 17 februari på Klubben i Stockholm. Även den konserten är slutsåld, redan i höstas tog biljetterna slut.