Foto: Johannes Ferm Winkler

Nyhet -

LÅNGBACKA/BÅDAGÅRD: "Som om Regina Spektor flyttat till de nordiska fjällandskapen och lärt sig spela fiol"

Det är nära och suggestivt men samtidigt bombastiskt och storslaget. Om du gillar Ane Brun, First Aid Kit eller Susanne Sundfør så kommer du gilla detta. Nyligen släpptes en ny singel, "Worries", från det kommande albumet (hösten 2018).

Fredag den 6 april släpptes ett nytt spår - "Worries" - från Långbacka/Bådagårds kommande album (release hösten 2018). Dagen efter, lördag den 7/4, spelarde duon på Folk- och Världsmusikgalan i Norrköping.

Långbacka/Bådagård är sångerskorna och multimusikerna Maja Långbacka och Matilda Bådagårds nya duo där pop möter folk på ett sätt som du inte hört förr. Det är mer än bara en artistduo och ett produktionskollektiv. Det är också ett systerskap; en kraftkälla som skapar musik över genregränser. Poetiska texter med tydliga budskap och tongångar som andas Nordic Noir.

Musiken beskrivs bäst som soundtracket till en saga. Som om Regina Spektor flyttat till de nordiska fjällandskapen och lärt sig spela fiol.

Från publiken:
”Värdigt och mycket vackert”
”Det här är helt nytt. Jag har aldrig hört något liknande.”

Från pressen:
”Fantastiska röster”… ”Gripande”. Ö-viks Allehanda
”Tillsammans skapar de storslagen folkpop med samhällskritiska budskap”. Hymn.se

Presskontakt:
Birgitta Haller | Big Is Promotion | 0739 - 84 77 86 | birgitta.haller@bigispromotion.se