Emili Milou

"Om han visste" - ny indiepopvideo med Emili Milou

Emili Milou spelar indiepop med träffsäkra texter om relationer, längtan, svartsjuka och hämnd. Hon har tidigare släppt singlar som "Kommer inte över dig", "Fotogenique" och "Vill du vara med mig?".

Nu är Emili aktuell med "Om han visste" som hon har skrivit tillsammans med musikjournalisten Christel Valsinger. Låten är producerad av Johan Forsman Löwenström (Soundtrack of Our Lives, Weeping Willows, Håkan Hellström). Videon "Om han visste" är inspelad på Södermalm i Stockholm där Emili numera är bosatt. Regi: Ashlee Christman.

- "Om han visste" skrev jag tillsammans med Christel Valsinger. Hon skrev musiken och jag texten. Det roliga är att jag och Christel aldrig har träffats. Hon bor i Linköping men det har funkat bra ändå. Texten skrev jag till en kille jag var väldigt förtjust i. Jag träffade honom i ett musiksammanhang och han hade precis separerat med sin tjej efter typ sex års förhållande. Jag tänkte väl kanske att han skulle börja gilla mig om han fick höra låten, berättar Emili Milou.

Se videon "Om han visste" här

PRESSKONTAKT:

Malin Veronica I malin@mavemusic.se I +46 704 71 27 24