Kylie Minogue. Foto: Christian Veermak

Nyhet -

VIDEO. Kylie bjuder på en färgsprakande kalejdoskopisk rymdresa i nya videon "Say Something"

Kylie Minogue är tillbaka. I november släpper den australienska superstjärnan albumet "DISCO". Nyligen fick vi höra första alstret "Say Something" från kommande fullängdaren, och nu följer Kylie upp singeln med en intergalaktisk musikvideo där hon bland annat rider på en gyllene häst med rymden som fond.

Den färgstarka videon är regisserad av Sophie Muller som även jobbat med andra världsstjärnor som Beyonce, Bjork, Radiohead, Coldplay och Gwen Stefani.

Se videon "Say Something" här. <<<

Kommande albumet "DISCO" är uppföljaren till "Golden" som släpptes 2018 och som toppade listorna i både Storbritannien och Australien. Sammantaget har Kylies singlar spenderat över 300 veckor på den officiella UK Singles Chart Top 40 och hon har sålt drygt 80 miljoner album genom åren. Kylie har fått mängder av fina utmärkelser som bland annat tre stycken BRIT Awards, två MTV Music Awards och en Grammy.

Med nya singeln och videon "Say Something" visar Kylie att hon fortfarande levererar briljant popmusik som får världen att vilja dansa.

‘Kylie’s disco revival is just what the nation needs’ - The Telegraph

‘An introspective dance track with lyrics that feel pertinent for our quarantine days’ - Rolling Stone

‘Kylie has landed (again) and she’s glorious - and on message.’ - The Guardian

Kylie Minogue online: