​A MUSIC STORY – en musikalisk feelgoodfilm för hela familjen med biopremiär 14 juni

A MUSIC STORY är en musikalisk feelgoodfilm för hela familjen! Medverkar gör bl a Helen Sjöholm, Ace Wilder, Claes Malmberg, Adam Baptiste, Jan Malmsjö, Anders Widmark och Victoria Rönnefall.

Filmen handlar om konsten att hitta sin egen röst. 11-åriga Moa vill jobba med musik som sin pappa, pianisten Anton Widebeck. Men vad ska en musiker göra för att överleva i en värld av digitala plattformar? När Anton får sparken som kapellmästare från Tv-programmet ”Väder vi minns” föreslår hans dotter att han borde skriva en musikal. ”Som Mamma Mia. Det är ju sånt som folk i din och mammas ålder gillar.” Själv bestämmer sig Moa i smyg för att anmäla sig till låtskrivartävlingen ”Syltpopidolerna”.

Anders Widmark har skrivit manus och musik till filmen. Regin står Anna Maria Joakimsdottir Hutri, Roger Westberg och Widmark för.

Anders beskriver filmen som rolig, lättsam och absurd. Man skulle också kunna kalla den för världens längsta musikvideo. Filmen är fullspäckad med nyskrivna låtar som framförs av de medverkande artisterna. Låttexterna för handlingen framåt som i t ex Like An American Idol som tolkas av Ace Wilder; ”All that´s left for me to do is cry like an American Idol”.

För trailer klicka HÄR.

Hela soundtracket till filmen finns redan ute - lyssna här: A Music Story - Original Soundtrack

För pressbilder hänvisas till www.TriArt.se (personlig inlogg krävs) alt. så finns ett urval bilder ur filmen HÄR.

Presskontakt:
Johanna Boström Stone | Stone Media | 070-640 85 04 | johanna@stone.se

PR-KOLLEKTIVET SÖDERMALM

PR-kollektivet Södermalm består av en grupp frilansande PR-konsulter inom främst musik, nöje, kultur & livsstil. Alla har lång och gedigen erfarenhet av PR och varumärkesbyggande.
Vi sitter i gemensamma lokaler på Södermalm i Stockholm.

Big Is Promotion – Birgitta Haller
Mave Music – Malin Veronica