Omslag: It's Okay To Talk

allusinlove gör succé i Europa - i dag släpps debutalbumet "It's Okay To Talk"

Brittiska rockbandet allusinlove är välkända i UK och just nu tar de övriga Europa med storm. I sommar är de förband till GrandsonSkunk Anansie och Muse. Och i dag släpper allusinlove fullängdaren "It's Okay To Talk" som är bandets första studioalbum. Titeln syftar på människors mentala hälsa.

“It really is okay to be upset, anxious, hopeless, excited, happy and it’s even more okay to talk about it.” - allusinlove

Debutalbumet innehåller bland annat singeln "Sunset Yellow" som är den första låten som bandet skrev.

"Sunset Yellow is a song about being cheeky and seeing things before they happen. It’s the first song we wrote as a band and has been a fan favourite from day one. Recently on tour with grandson we’ve been getting the lights turned down low when we play it and having everyone get their phones and lighters out” - Jason Moules.

"It's Okay To Talk" är ett ambitiöst och påkostat album producerat av Catherine Marks (som utsågs till Årets Producent i UK 2018). Catherine har även jobbat med band och artister som PJ Harvey, The Killers och Wolf Alice.

I november släppte bandet EP:n "allusinlove EP" och kritikerrosade singeln "All Good People". Singeln har just nu 1,5 miljoner lyssningar på Spotify och producerades av stjärnproducenten Alan Moulder (Nine Inch Nails, The Smashing Pumpkins, Queens of the Stone Age) och Catherine Marks. Se videon här.

allusinlove har en fullspäckad sommar framför sig och de siktar på att komma till Sverige och spela i höst.

Mer info om bandet: FacebookHemsidaInstagram

Allusinlove är:

Jason Moules - sång/gitarr

Andrej Pavlovic - gitarr

Jemal Beau Malki - bas

Connor Fisher-Atack - trummor

It’s Okay To Talk - låtlista:

1. Full Circle

2. All My Love

3. Lucky You

4. Sunset Yellow

5. All Good People