​Cicci Landén släpper videon ”Burned”!

​Cicci Landén släpper videon ”Burned”!

Cicci Landén är sångerskan, musikern och låtskrivaren som gör musik i genren americana – en mix av country, blues och singer/songwriter, med mycket själ - där den röda tråden är hennes uttrycksfulla röst och texterna om livet!

Idag släpps den vackra videon till nya singeln ”Burned”, hämtad från hennes senaste album ”Chapter Two” och som även den är en berättelse om livet!

"Jag var ensam hemma över en helg och känslor som att bli lämnad av den man älskar kom över mig. Detta var ett nytt sätt för mig att skriva text, inget som egentligen hänt men känslorna var mina; starka och äkta,” säger Cicci.

”Burned” är skriven av Cicci själv och producerad av Amir Aly – som också bidrar som musiker på bas, Wurlitzer och percussion. De andra medverkande musikerna är Pelle Jernryd (electric & slide guitars), Johan Gullbo (Hammond B3) och Mattias Pedersen (trummor)

Videon är filmad & regisserad av Jonas Hansson, JhPro Malmö.

”Låtarna på mitt senaste album är skrivna direkt från livet; händelser, erfarenheter och känslor. Titelspåret ”Chapter Two” kom till när jag hittade gamla, handskrivna brev i en kartong – skrivna av en av mina bästa vänner när vi kommit tillbaka till Europa efter att ha varit i LA några år – hon hade då flyttat till Milano och jag var hemma i Malmö. Vi var unga och visste inte riktigt var vi var på väg men vi delade samma drömmar. Hon förlorade kampen mot cancer för fyra år sedan och låten blev en ny början, där jag nu lever drömmen för oss båda, ” berättar Cicci om albumet.

Se videon HÄR!

Lyssna på albumet ”Chapter Two” HÄR

Spotiy

Presskontakt:
Email: johanna@stone.se

PR-KOLLEKTIVET SÖDERMALM

PR-kollektivet Södermalm består av en grupp frilansande PR-konsulter inom främst musik, nöje, kultur & livsstil. Alla har lång och gedigen erfarenhet av PR och varumärkesbyggande.
Vi sitter i gemensamma lokaler på Södermalm i Stockholm.

Big Is Promotion – Birgitta Haller
Mave Music – Malin Veronica