​KONSERT. Dansbandet Elisa’s återförenas i en, mycket exklusiv, streamad konsert

I år är det 10 år sedan Elisa’s vann SVT:s Dansbandskampen (2010) och snabbt blev ett av Sveriges mest älskade dansband – och det vill de nu fira med en exklusiv konsert på nätet! Lördagen den 13 juni får vi njuta av en två timmars spelning från Elisa Lindströms och Magnus Frykéns lada hemma i Lugnås.

”Efter många förfrågningar om återförening av Elisa’s så är det äntligen dags! Vi har blivit inspirerade av de livekonserter som sänds nu och såg möjligheten att nå ut och sprida lite dansglädje till alla våra följare på en och samma gång,” säger Elisa Lindström och fortsätter”I och med att vi alla nu bor i trakten, firar 10 år och för att vi saknar varandra kändes läget rätt. Vi kommer bjuda på en konsert med både våra och fansens favoritlåtar, prata gamla minnen, interagera med tittarna och vi hittar nog också på lite överraskningar. Det ska bli så roligt att spela ihop igen och spännande att se om takterna och svänget sitter i. Vi hoppas att ni alla vill hänga med hem till oss och vara med och fira.”

Under sina år som aktiva så släppte Elisa’s 6 fullängdsalbum, tog emot två Grammisar och var både nominerade och vann flera Guldklaven. 2016 bestämde de sig för att ta en paus och har inte spelat tillsammans sedan dess.

”Det känns superkul med en återförening och att få spela ihop med de andra härliga i detta gäng, jag är så taggad”, säger Robert Lundh, bandets keyboardist.

Daniel Wallin, trummis, fortsätter ”Det ska bli så roligt, att få spela ihop efter de här åren känns spännande – jag kan nästan lova att det kommer svänga som förr”.

”Det känns både nostalgiskt och jättekul att få stå på scenen tillsammans igen”, säger Felix Rajamäki, basist, och Markus, gitarr, lägger till ”Ska bli så kul att träffa gänget och spela ihop.”

HÄR köper du biljetter & hittar mer info

För mer info kontakta:
Maria Molin Ljunggren