DEBUT. Nanne Grönvall författardebuterar med en humoristisk roman om nöjesbranschen

Välkommen in i en galen värld tillsammans med  de fyra vännerna; "MeloDrama Queens". Att hålla sig aktuell i underhållningsbranschen är en konstart. Att dessutom åldras och försöka hålla jämna steg med digitalisering, influencers och sociala medier, visar sig inte vara helt lätt.  I en vardag präglad av konkurrens tar kvartetten sig tillsammans igenom glädje, sorg, fram- och motgång.

MeloDrama Queens – Vad kan gå fel” är titeln på Nanne Grönvalls debutroman som kommer ut den 7 oktober 2021. Det är en rolig feelgood-historia, där läsaren får följa med vännerna som i jakten på att känna sig älskade och behövda tar dem ut på händelserika upplevelser.

”Jag började skriva den på den här boken redan för tio år sedan och har bubblat med idéer om den artist- och kulturvärld som jag själv varit en del av i så många år och där verkligheten ofta överträffar dikten. Det känns underbart att det nu bara är några månader kvar tills den kommer ut,” berättar Nanne.

Nanne Grönvall har i över tre decennier rönt stora framgångar som artist, låtskrivare, programledare i radio & tv och skådespelerska på teaterscener runt om i Sverige. Med låtar som bland andra ”Avundsjuk”, ”Håll om mig” och ”Den vilda”, som vann Melodifestivalen 1996, har hon skapat minnesvärd musik. Genom åren har hon haft egna krogshower där hon själv varit med och skrivit manus. Även utmärkelserna har blivit många: guld- och platinaskivor såväl som andra priser och nomineringar både i Sverige och internationellt, bl.a. Diamond Awards i Belgien och en Grammis för "Det vackraste", som hon var med och skrev. Nanne har även skrivit texter till andra artister som t ex Arvingarnas ”I Do” och ”Tänker Inte Alls Gå Hem”. Hon blev också invald i Melodifestivalens Hall of Fame 2020. Det skrivna ordet har alltid varit viktigt för henne och i den kommande romanen använder hon sig av alla sina erfarenheter från nöjesbranschen.

Besök gärna bokens hemsida HÄR

FACEBOOK | INSTAGRAM | SPOTIFY | YOUTUBE | HEMSIDA | TWITTER

För mer information och/eller kontakt med Nanne Grönvall kontakta oss på Clap Your Hands.

HÄR i vår spellista på Spotify hittar du aktuell musik från oss.