Diskopunk. Foto: Marcus P G Gustavsson.

Diskopunk - "Lilla pojke": glittrig försmak på januari-EP

HÄR KAN DU LYSSNA PÅ "LILLA POJKE"

Efter en lång sommar i studio är Diskopunk äntligen tillbaka med ny musik. Med första singeln "Soaked" fortfarande färsk i minnet - en singel som hyllades i engelsk musikmedia - kommer nu det andra släppet "Lilla Pojke" från bandets kommande EP.

”Det handlar om skörhet; pendlande mellan ensamhet, hybris, extas och förfall. Tillsammans med demon-producenterna Axel Algmark och Simon Nordberg hittade vi in i en jävligt fin ljudvärld som ger låten både sån botten och nervkittlande PEAK. Resan däremellan är inkapslad, bara att vrida volymen på fullt och släppa sargen!”, säger bandets sångare Antonio America.

Med både Mando Diao-turné, och galna gig i London, Jordanien, Hultsfred, Stockholm och Malmö i bagaget har bandet fokuserat på att spela in nytt under våren och sommaren.

Med en kommande EP som släpps i januari är Diskopunk taggade till tänderna och vill foka allt på live.

"Vi är och har alltid varit ett renodlat liveband, det är där skjutsen sitter! Vi är otroligt jävla peppade på att få släppa ut våra nya dängor och komma ut och spela tills fingrarna trillar av."

Nu fortsätter diskotåget rusa fram och bandet har inga planer på att sakta ned. Under våren görs bl a ett englandsbesök och bandet hintar lite kryptiskt om att de kanske inte ens kommer tillbaka till Sverige?

"Vi har ett upplägg klart med bokningsbolaget men det räcker väl att tappa bort passet på plats så blir det mer bugg? Jag tror det.”

___________

PRESSKONTAKT