Dolorifics. Foto: Daniel Castro.

Dolorifics nya singel "Vermin": "en hjärndöd poplåt på fyra ackord"? (release 15 november)

"Vermin" på Spotify (release 15 november 2019)

"We don't like their sound. Groups of guitar are on their way out."
- Decca Recording Company

Vad är Dolorifics: Tajt, energisk och välproducerad indierock med hitpotential.
Du kanske gillar Dolorifics om du brukar lyssna på: The Strokes, Dinosaur Jr, Oasis, Nirvana, Broder Daniel.

___________

Internationell - och svensk - indiescen blomstrar. Det händer onekligen något med musik när frenesi och frustration blandas. Det bubblar och sjuder och resultatet när musikaliska hämningar släpper blir skavigt skönt och lätt att ta till sig: "Fuck allt! Nu kör vi!".

Dolorifics är bröderna Kalle (bas, backing vocals) och Olle Mossberg (gitarr), Erik Löfving (lead vocals, gitarr)  och Christoffer Anderson (trummor, backing vocals). Hemstaden Göteborg har sett dem i olika konstellationer genom åren (senast Boys Of Terror). "Vermin" är bandets andra singel från kommande albumet som släpps i januari 2020. I "Vermins" genbank finns spår av både Strokes och Dinosaur Jr.

”Vermin handlar om känslan av att du inte bidrar till någonting i världen, att du är lika värdelös som en kackerlacka, uttryckt genom en hjärndöd poplåt på fyra ackord”- Dolorifics

Dolorifics på Spotify - här finns även första singelsläppet från albumet, "Don't Let Them In".