NY SINGEL. Efraim Leo är tillbaka med ny musik - idag släpper han singeln "Talk ToMe"

Det har länge pratats om den unge begåvade artisten och låtskrivaren Efraim Leo från Stockholm. Nu är han äntligen aktuell med ny musik - i dag släpper Efraim det vackra alstret "Talk To Me" (Elaine Records). Låten är den första av fyra singlar som var och en representerar en del av en komplex kärlekshistoria, en historia som berättas i sin helhet på kommande EP:n “Timing”. Den energiska och välkomponerade “Talk To Me” är en perfekt introduktion till Efraims musikaliska värld.

Lyssna HÄR

Låten beskriver följderna av ett kärleksförhållande där den upplyftande melodin döljer ångesten bakom texten.

“’Talk To Me” handlar om hur man verkligen älskar någon som inte längre vill prata med en,” förklarar Efraim “det är så svårt att klara av den situationen samtidigt som man inte vill bli ovänner.”

Att skriva och skapa musik har varit den största delen av Efraims liv, allt började med poesiskrivande i barnrummet.

”Jag har skrivit så länge jag kan minnas men det var först i tidiga tonåren när jag började spela gitarr som jag fick upp ögonen för låtskrivandet”, berättar Efraim.

Idag står 22-åringen för det mesta bakom och omkring sin musik själv; han skriver låtarna, producerar och har även gjort omslaget till singeln. Det betyder däremot inte att han inte gärna samarbetar med andra, “Talk To Me” har han skrivit tillsammans med Hampus Westermark, som också står för produktionen och mixen.

Andra samarbeten Efraim har gjort är en en feature på svenska Dj:en MARCs låt ”Show You The Light” (2016) som klättrade på Billboard Dance Chart och sålde guld i Sverige. Hans debutsingel ”You Got Me Wrong” kom 2018 och den spelades bland annat på P3.

2018 tog Efraim med sig gitarren och sin musik och gjorde sin egen inofficiella gatumusikant-turné, då han följde det brittiska bandet The Vamps runt UK. Där spelade han för de tusentals tjejer som stod i kö utanför arenorna. Det ledde till något som de flesta nykomlingar drömmer om: en spelning i Londons O2 Arena, där arrangören hade satt upp hans egna scen inne i lokalen.

”Detta var en fantastisk upplevelse för mig”, berättar Efraim. “Jag var nervös i början och orolig för vad alla dessa människor skulle tycka om mig och min musik. Det gick superbra och det lärde mig mycket om hur man spelar live och fångar människors uppmärksamhet på ett bra sätt.”

Efraim har även hunnit med en hel del andra liveframträdanden; han har öppnat för Noah KahanNalen i Stockholm och gjort flera spelningar utomlands bland annat på legendariska Hotel Cafe i Los Angeles. Sommaren 2019 uppträdde han på Summerburst Göteborg, Lollapalooza Stockholm och öppnade för Icona PopStockholm Pride.

”Att spela live är det viktigaste för mig och är det jag älskar mest av allt - att vara nära mina fans och sjunga min musik tillsammans med dem. Jag ser verkligen fram emot att få ge mig ut på turné igen.” säger Efraim.

Spotify

PR-kollektivet Södermalm har blivit Clap Your Hands AB - en artistagentur som erbjuder strategisk och kreativ PR/kommunikation, varumärkesbyggande, projektledning och rådgivning inom främst musik, nöje, kultur & livsstil.