Omslag “Unfolding”

EP. Gavin Haley släpper EP:n “Unfolding” den 13 november.

Gavin Haley är en Los Angeles-baserad sångare, låtskrivare och multiinstrumentalist och har på många sätt gjort en otrolig livsresa. Kval, prövningar och triumfer har gett honom erfarenhet, visdom och sanning - något han sedan har använt i sin musik.

LYSSNA HÄR

Resan har tagit sångaren, låtskrivaren och multiinstrumentalisten från tävlingsidrott och hälsoproblem genom olika relationer till en förståelse för sin okonventionella uppväxt, som var delad mellan hemskolning och kyrkobesök i Louisville, Kentucky och till Los Angeles, där han bor idag.

Under sin resa har han skapat ett alternativt popsound, som är kryddat med hiphop-influenser, akustisk gitarr och personliga texter, vilket kunde höras redan på hans tidigare singlar som “Jet Lag” och “Show Me” och på debut EP´n ”Long Game” från 2019. Han har streamat över 25 miljoner, där Sverige ligger med 1.8 miljoner streams.

Gavin har uppmärksammats av bl.a Ones To Watch, Billboard, Alternative Press, Variance Magazine och Peoples Magazine.

EP:n “Unfolding” släpps 13 november på Red Bull Records.

Instagram | Facebook | Twitter | Spotify | Website I Youtube