Eva Rydberg "Himmelen"

Ett år fyllt av jubileum och ny musik för Eva Rydberg - idag släpper hon singeln "Himmelen"!

Idag släpper artisten Eva Rydberg ny musik för första gången på många år -  singeln "Himmelen"; en låt som andas sommar och visa men som också funderar över livet efter detta! Den är något så ovanligt som en klassisk schlager, där Eva förmedlar en varm text som manar till eftertanke och träffar rakt in i hjärtat.

”Himmelen har en text som berör mig och jag älskar verkligen melodin, det gjorde att det var lätt att säga ja när jag fick låten – och den är så härlig att sjunga!”, säger Eva.

Förutom singelsläpp så är 2018 kantat med roliga jubileum för Eva; hon firar 60 år som artist och 25 år som teaterdirektör. I juni fyller hon 75 år och samma månad är det premiär för publiksuccén ”Fars lilla tös” på Fredriksdalsteatern.

”Himmelen” är skriven av Göran Sparrdal och producerad av Ari Lehtonen, Bobby Ljunggren och Jörgen Ingeström.

Lyssna på singeln HÄR!

Presskontakt:
Email: johanna@stone.se

PR-KOLLEKTIVET SÖDERMALM

PR-kollektivet Södermalm består av en grupp frilansande PR-konsulter inom främst musik, nöje, kultur & livsstil. Alla har lång och gedigen erfarenhet av PR och varumärkesbyggande.
Vi sitter i gemensamma lokaler på Södermalm i Stockholm.

Big Is Promotion – Birgitta Haller
Mave Music – Malin Veronica