FÖRESTÄLLNING. Turnéstart för Lili & Susie och Rongedals "Två Systrar Två Bröder" - premiärintäkterna går till AjaBajaCancer

Den 20 april är det turnéstart för systrarna Päivärinta och bröderna Rongedals gemensamma show "Två Systrar Två Bröder". Premiären går av stapeln på Scalateatern i Karlstad, därefter väntar föreställningar i Växjö, Jönköping, Stockholm, Örebro, Kungsbacka, Vara, Norrköping och Falun. Syskonparen kompas av Crash Boom Band med trummisen Peter Renander i spetsen som även är producent för showen. I Karlstad medverkar dessutom Ida och Malte Hallquist.

"Två Systrar Två Bröder" är en en personlig show med humor och värme där publiken får ta del av anekdoter om uppväxt, prägling och syskonskap. Och så blir det musik, förstås. Showen innehåller syskonparens respektive hits, men även de nyskrivna singlarna "Shine" och "Side By Side" som Lili, Susie, Magnus och Henrik spelat in tillsammans med Crash Boom Band. Det blir också tolkningar av andra artisters låtar, som t ex Ted Gärdestad, Sparks och Deep Purple.

Alla intäkter för premiärföreställningen i Karlstad går till den ideella föreningen AjaBajaCancer.

- Vi alla som ingår i showen möttes genom välgörenhet, så det är en röd tråd vi vill bära med oss. Vår gemensamma singel "Side by Side" passar in på det temat - låten står för att ställa upp på varandra genom livet och finnas där i med och motgång. AjaBajaCancer gör ett fantastiskt jobb för barn och anhöriga när livet ställs på sin spets, säger Lili Päivärinta.

Susie Päivärinta tillägger:

- Under hela turnén kommer AjaBajaCancer finnas med och det känns bra att vi tillsammans gör en insats för barn och deras familjer i en utsatt och svår situation. Vi vill sprida hopp och glädje med vår show och tillsammans med Crash Boom Band har vi fått ihop en härlig musikalisk resa genom vår uppväxt. Så mycket fantastisk musik som präglat oss och sitter ihop med många minnen från tidiga tonår fram till idag.

Lyssna på "Side by Side" här.

Lyssna på "Shine" här.

Turnédatum:

20 april - Scalateatern, Karlstad (Heartbeat Karlstad)
22 april - Växjö Teater
3 maj - Jönköpings Teater