​Grammisvinnaren Aloe Blacc släpper nya singeln “I Do”

​Grammisvinnaren Aloe Blacc släpper nya singeln “I Do”

Idag, på Alla hjärtans dag, släpper Aloe Blacc - som har toppat listorna runtom i världen med sin unika blandning av soul, folk, R&B & pop - singeln, “I Do” (BMG), vilken är det första släppet från hans kommande album! “I Do” är en vacker ballad tillägnad hustrun, den australiensiska artisten Maya Jupiter. Det är första gången han öppet berättar om sitt privatliv med texter som “never understood why people always say love chooses you, now I do.”

Lyssna HÄR

“Luck brought us together despite living halfway across the world with a vast ocean between us,” säger Aloe Blacc, “I Do” is the perfect representation of the profound love we share. I wanted to create a song for Maya that was personal and universal.”

“I Do” är skriven av Aloe själv tillsammans med Sarah Solovay, Jay Stolar och Jon Levine. Jay Stolar står även för produktionen.

Idag släpps också videon, som är inspelad i det vackra Hummingbird Temple i Los Angeles.

Se videon HÄR

Aloe Blacc har sjungit på två av Aviciis megahits; “Wake Me Up” (som han även var med och skrev) och “SOS” och genom dessa har den Grammy-nominerade singer/songwritern visat att han verkligen har förmågan att fånga människans alla känslor med sin röst och musik.

“SOS” var det första släppet från Aviciis postuma album “Tim” från 2019 - där Aviciis familj uppfyllde hans önskan att Aloe skulle sjunga på låten. Förra veckan vann de en svensk Grammis i kategorin Årets låt!

Spotify