Ida Wiklund får STIM-stipendium och skriver hyllningslåt

Ida Wiklund får STIM-stipendium och skriver hyllningslåt

Ida Wiklund spelar vispop på svenska och har haft stora framgångar med radiosingeln "Mellan Dröm & Verklighet". Hon har varit förband till artister som Sabina Ddumba, Mikael Wiehe och Timo Räisänen samt uppträtt i tv-sammanhang som TV4's "Lotta på Liseberg". Nu är hon en av de musikskapare som tilldelas 2018 års STIM-stipendium.

- Det känns väldigt kul att få ett kvitto på att min musik uppskattas! Det ger mig lust och möjligheter att skapa ännu mer musik, säger Ida.

Ida har tidigare vunnit Svensktoppen Nästa i Uppland, Musik Direkt och fått Ted Gärdestad Stipendiet. Under sommaren och hösten har Ida fokuserat på att skriva ny musik. Denna gång handlar det om något som berört Ida på djupet.

- Min systerdotter gick bort i cancer endast sex år gammal och jag vill hylla henne genom min musik, berättar Ida.

Den 7 december släpps Ida Wiklunds nya singel "Tid Att Leva".

För intervjuer och vidare info, kontakta:

Malin Veronica: malin@mavemusic.se

Mave Music AB