Jannike Stenlund släpper låt om den sagolika vinterstämningen i södra Lappland!

Jannike Stenlund släpper låt om den sagolika vinterstämningen i södra Lappland!

Lycksele ligger multiinstrumentalisten Jannike Stenlund varmt om hjärtat. Det var här hon föddes och tidigt utvecklade sitt intresse för musik. Som 19-åring lämnade hon dock tryggheten och flyttade söderut för att bredda sina musikaliska vingar, men kärleken till hemstaden har alltid bestått. I dag har Jannike en framstående karriär som sångerska, violinist och singer-songwriter.!

Nu är den mångfacetterade sångerskan aktuell med singeln "Jul i Lycksele"!

Lyssna HÄR!

För Jannike var det en självklarhet att skriva om den sagolika stämning som uppstår i södra Lappland om vintern.

- Det är så fint att komma hem till Lycksele och fira jul med sina nära och kära! Alla vänner träffas ute på Vintervägen när älven har fryst och alla stadens ljus lyser upp den vita snön. Då skapas det en sån där magisk, oslagbar atmosfär. Julen i Lappland - det är något alldeles extra, det, säger Jannike.

Jannike solodebuterade 2015 med albumet "Zooma ut". Sedan dess har hon bland annat tävlat i Melodifestivalen med Hasse Andersson och monsterhiten "Guld och gröna skogar", spelat rollen som The Fiddler i den irländska uppsättningen av Fiddler On The Roof och nu senast turnerat med Ola Salos kritikerrosade show "It takes a fool to remain sane".

Spotify

PR-kollektivet Södermalm har blivit Clap Your Hands AB - en artistagentur som erbjuder strategisk och kreativ PR/kommunikation, varumärkesbyggande, projektledning och rådgivning inom främst musik, nöje, kultur & livsstil.