​Kaos var inskrivet i Peter Ahlmans DNA – nu släpps boken om hans livsresa; från barndomen till idag!

Idag släpps boken om Peter Ahlmans liv; ”Vem kan laga en trasig själ?” Kaos var inskrivet i hans DNA, han föddes in i ett trasigt hem och uppväxten präglades av ett rop på kärlek och bekräftelse. Peter upptäckte våld, droger och kriminalitet. Hans liv är en smärtsam och gripande resa som går djupt ner i mörker och hopplöshet.

Efter några år i den tungt kriminella världen kom insikten att han var beroende och satt fast i drogerna och kriminaliteten. Han hade känt sig som en kung. Nu insåg han att han var en slav. Till slut var alla broar brända. Han hade knarkat ner sig till samhällets botten och var hemlös och hopplös. En dag bad han en enkel bön på sitt tillfälliga rum på ett härbärge. ”Gud … kom!” Han fick vara med om ett påtagligt Gudsmöte som förändrade allt. Peter togs med på en resa bort från knarket, misären och hopplösheten till ett nytt liv och en ny vardag som präglades av det han alltid sökt: kärlek, frid och bekräftelse.

Han har suttit i fängelse, sett sin sambos pappa mördas, fått stora mängder läkemedel utskrivna till sig genom psykiatrin - hans resa har tagit honom från livet som yrkeskriminell i Malmö till ett nyktert liv i Uppsala. ”Vem kan laga en trasig själ!” är historien om den lilla pojken och hans väg tillbaka men ställer också fråga den viktiga frågan; varför grep ingen in redan när han var barn?

”Vem kan laga en trasig själ?” är skriven av Peter Ahlman tillsammans med Joel Sjöberg.

Författarna och förlaget har också beslutat att de innan jul kommer skicka ut närmare 500 ex av boken till svenska fängelser för att låta människor, som är eller har varit i samma situation, ta del av Peters resa.

Sjöbergs förlag

Presskontakt:
Johanna Boström Stone | Stone Media AB | Email: johanna@stone.se | Tel: 070-6408504

PR-KOLLEKTIVET SÖDERMALM

PR-kollektivet Södermalm består av en grupp frilansande PR-konsulter inom främst musik, nöje, kultur & livsstil. Alla har lång och gedigen erfarenhet av PR och varumärkesbyggande.
Vi sitter i gemensamma lokaler på Södermalm i Stockholm.

Big Is Promotion – Birgitta Haller
Mave Music – Malin Veronica