Omslag - Larz Kristerz "En pilsner i juni"

Larz-Kristerz släpper singeln ”En pilsner i juni” & instiftar Den Svenska Pilsnerdagen!

Idag släpper Larz-Kristerz singeln ”En pilsner i juni” (Playground Music) som är hämtad från kommande albumet ”Det går bra nu”. Samtidigt med detta så har bandet bestämt sig att se till att det som gör sommaren till sommar ska få en helt egen dag – precis som mini-igelkottarna, kanelbullen och IT-cheferna – och lanserar därför den 8 juni Den Svenska Pilsnerdagen!

Den har kommit till för att uppmärksamma något som ofta tas för givet - den magiska känslan av den första klunken av en pilsner i juni, vilket för många är ett oförglömligt ögonblick. Det är också just det singeln handlar om - om att se det stora i det lilla och hitta ljuspunkter när det känns lite trist och grått.

”Vi hoppas ju förstås på att ”En pilsner i juni” ska bli en en sommarplåga på landets campingplatser och på förfester inför folkparksnattens lockelser. Efter vinter kommer vår, och då kan det vara gott med en pilsner i juniskymningen,” hälsar bandet.

Larz-Kristerz bjuder nu in till uppladdningen den perfekta Pilsnerdagen. Inget lämnas åt slumpen. För att dagen ska bli så där alldeles perfekt måste man vara förberedd, både fysiskt och mentalt. Därför har bandet tagit fram en serie instruktionsvideos med enkla övningar som alla kan utföra i hemmet. Från ‘Den lutande plankan’ och ‘Solar-hälsning med spread’ som stärker bål och ländrygg inför barhäng, till mindfulness och relax med ‘Sovande Hunden’ hjälper de dig att toppa formen och maximera dagen när den kommer.

Följ resan mot den 8 juni på Larz-Kristerz Facebook och Instagram och peppa redan nu med singeln ”En pilsner i juni”!

Den Svenska Pilsnerdagen invigs av Larz-Kristerz under Å-festen i Falun den 8 juni kl 18:30. Det blir en unik akustisk spelning och en högtidlig invigning, som sänds live på Facebook till alla som firar dagen runt om i landet.

Vi vill förtydliga att det går precis lika bra med en helt alkoholfri pilsner både denna och alla andra dagar.

Lyssna på ”En pilsner i juni” HÄR.
HÄR hittar du ett presspaket med pressbilder & logga till Den Svenska Pilsnerdagen.
Se filmen om Den Svenska Pilsnerdagen HÄR.

På uppdrag av Playground Music
För mer info och/eller intervju med bandet kontakta:
Email: johanna@stone.se

PR-KOLLEKTIVET SÖDERMALM

PR-kollektivet Södermalm består av en grupp frilansande PR-konsulter inom främst musik, nöje, kultur & livsstil. Alla har lång och gedigen erfarenhet av PR och varumärkesbyggande.
Vi sitter i gemensamma lokaler på Södermalm i Stockholm.

Big Is Promotion – Birgitta Haller
Mave Music – Malin Veronica