Omslag: Before A Grave

"Man kan inte hjälpa någon som ligger i en kall grav" - Mustasch om nya singeln "Before A Grave"

Under 2019 har Mustasch levererat singlar som "Blood In Blood Out", "What Is Wrong" och "Where Angels Fear To Tread". I dag släpper kvartetten en fjärde singel - "Before A Grave".

Låten är en förlängning av Mustaschs kampanj #whatiswrong. Syftet med kampanjen är att lyfta det tabubelagda ämnet psykisk ohälsa bland män. Hittills har #whatiswrong samlat in närmare 100 000 kr till stödorganisationen Mind.

- Budskapet i "Before A Grave" är glasklart. Man kan inte hjälpa någon som ligger i en kall grav. Då är det försent... Inspirationen till den här låten är vänner till oss som har tagit sina liv. Det hände fanimej senast bara för några veckor sedan. Tragiskt och sorgligt, säger bandets frontman Ralf Gyllenhammar.

Ovanstående singlar finns med på Mustaschs kommande album "Killing It For Life" som släpps den 15 november. Och Ralf är särskilt nöjd med senaste alstret "Before A Grave".

- Det är första gången jag tycker att min egen låt fruktansvärt bra! Kan knappast förstå att jag har gjort den själv... Den SKA bli en världshit! avslutar Ralf.

Lyssna på "Before A Grave" här.

Mustasch online:

HemsidaFacebookInstagram