Omslag: "Hide+Seek"

Millie Turner - aktuell med nya EP:n "Hide+Seek", H&M-kampanj och Tove Lo-turné

Brittiska stjärnskottet Millie Turners karriär har gått i raketfart sedan debuten "Underwater". På kort tid har 18-åringen från London etablerat sig även utanför UK.

Med sin smarta indiepop och unika röst har Millie trollbundit såväl publik som kritiker. I mars kommer Millie till Sverige då hon är support till Tove Lo på hennes Europaturné. Den 26 mars spelar de på Annexet i Stockholm.

I dag släpps Millies sju-låtars-EP "Hide+Seek" som bland annat innehåller singlarna "Swimming Pool" och "Ride This Train" som släpptes tidigare i år. Nya låten "January" är skivans fokusspår.

"January represents an idea for me, a time where there’s this internal pressure to do more, be more, start again, relive your life, forget that you’re human. In reality I’m a mess and make mistakes all the time and this song is a parody for the reality that “January” brings. Take me to January, where I can make more mistakes and live like a normal human growing and self improving in my own way. In the meantime I will spill the milk.” - Millie Turner

Senaste tiden har varit hektisk för Millie, bland annat har hon skrivit musik i Nashville och hon har spelat på Island. Det är nu även officiellt att Mille kommer att vara i fokus i en H&M-kampanj i företagets alla butiker i Storbritannien under november-december.

Dags att upptäcka Millie Turner! Lyssna på "Hide+Seek" här.

Millie Turner online:

YouTubeInstagramFacebook

Millie Turner är support till Tove Lo följande turnédatum:

09 mars - Glasgow, SWG3 Galvanizers (UK)

10 mars - Manchester, Albert Hall (UK)

12 mars - London, o2 Forum Kentish Town (UK)

14 mars - Paris, Elysee Montmartre (FR)

16 mars - Brussels, Ancienne Belgique (BE)

17 mars - Amsterdam, Paradiso (NL)

18 mars - Cologne, E-Werk (DE)

20 mars - Berlin, Huxley's (DE)

22 mars - Hamburg, Docks (DE)