Omslag: "Skyfall"

NY EP. Reyn levererar känslomässig störtskur på nya EP:n “Skyfall”

Stjärnskottet Reyn är en av Sveriges mest färgstarka artister, inte enbart på grund av sin karaktäristiska orange hårfärg, utan även i sitt konstnärliga uttryck. Med sin kraftfulla röst, sitt unika sätt att blanda rap, rock och pop samt med sina personliga texter, har Reyn skapat sitt egna kreativa universum.

Reyn debuterade 2018 med singeln “Lowkey”, en låt som i dag har uppnått platinastatus med drygt nio miljoner streams på Spotify. Hans musikaliska alster har hyllats av både kritiker och artistkollegor. I fjol utsågs Reyn till “Framtidens Artist” av P3.

Nu är 24-åringen från Hagsätra aktuell med nytt material. Inför det nya släppet hyrde Reyn och hans mannar en stuga för att kunna jobba ostört med att färdigställa låtarna. Resultatet blev EP:n “Skyfall”- en musikalisk palett som målande beskriver händelser och upplevelser ur Reyns liv. EP:n är producerad av Pablo “Picasso On The Beat” Munoz och är inspelad i den egna studion i Stockholmsförorten Årstaberg.

- Det har varit en process som har fått ta sin tid, jag har velat fram och tillbaka om vilka låtar som ska vara med och vad som representerar mig. Något som har varit viktigt för mig är att hämta inspiration från vad jag gått igenom, att skriva utifrån mina egna upplevelser, vare sig det är hjärtesorg, avundsjuka eller något annat som satt sina spår i mitt liv, berättar Reyn.

EP:n gästas av den framgångsrike rapparen Jireel. Dessutom medverkar producenterna Nibla, Victor Thell och Victor Hillboom. De två sistnämnda har bland annat, tillsammans med POTB, producerat singeln “Om du lämnar” som släpptes i slutet av juni. I onsdags lanserades även videon med samma titel. Låten finns med på "Skyfall".

- "Om du lämnar" handlar om att känna sig så fäst vid någon så att man inte kan tänka sig ett liv utan den personen. En känsla som jag själv har känt och en känsla som både är underbar och hemsk, beroende på hur man har det i relationen. Under tiden jag skrev låten kände jag mer och mer hur jag ville stå och skrika dessa ord på en scen med mina fans. Jag tror att många kan känna igen sig i den här känslan, och jag ville ge oss alla en låt att som förenar oss som har känt så, vilket jag känner att jag lyckats med, avslutar Reyn.

LYSSNA på EP:n "Skyfall" här. <<<

SE videon “Om du lämnar” här. <<<