NY MUSIK. Jennifer Lopez släpper efterlängtat album och film,  "This Is Me…Now"

NY MUSIK. Jennifer Lopez släpper efterlängtat album och film, "This Is Me…Now"

Jennifer Lopez efterlängtade musikaliska äventyr THIS IS ME…NOW börjar med släppet av ett nytt fullängdsalbum och en film inspirerad av musiken den 16 februari 2024.

Releasen av ”This Is Me…Now”, Lopez första studioalbum på nästan ett decennium, firar jubileet av systeralbumet, ”This is Me…Then”, och avslutar en 20-årig resa. Skivan blandar sömlöst R&B, samtida pop och hiphop-beats, kombinerat med hennes karaktäristiska röst och är Jennifer Lopez mest ärliga och personliga hittills. Den är skriven och exekutivt producerad av Jennifer Lopez och Rogét Chayed, tillsammans med Angel Lopez, Jeff "Gitty" Gitelman, HitBoy, Tay Keith och INK bland andra,

This Is Me…Now: The Film” är som inget du någonsin sett från Jennifer Lopez. En narrativt driven, intim, reflekterande, sexig, rolig, sagolik och mycket underhållande musikalisk och visuell omtolkning av hennes så offentligt granskade kärleksliv. Tillsammans med regissören Dave Meyers skapar Lopez en genre-omdefinierande, fördjupad filmupplevelse: en extravagant visuell och ljudlig fest med imponerande koreografi, stjärnspäckade cameos, kostymer, scener och blockbustervärdiga visuella effekter. Trots att det är en fantastiskt livlig anblick, är filmen i slutändan en varm hyllning till Jennifer Lopez resa mot läkning och eviga tro på lyckliga slut. Publiken kommer fascineras och lämna med hopp om att sann kärlek kan vara mer än en dröm.

Amazon MGM Studios kommer att släppa Nuyorican Productions ”This Is Me…Now: The Film” på Prime Video i mer än 240 territorier världen över. Nuyorican/BMG kommer att distribuera ”This Is Me…Now: The Album”.

"Can't Get Enough", den första singeln från albumet, kommer att släppas den 10 januari 2024 och finns idag tillgänglig för förhandsbokning alla streamingtjänster - FÖRHANDSBOKA SINGELN HÄR

Nedan hittar du mer information om släppen och Jennifer Lopez:

Information aom “Can’t Get Enough”
Global release date: Wednesday, January 10
Produced & written by: Jennifer Lopez, Rogét Chahayed (Doja Cat, Travis Scott), HitBoy (Drake), and Jeff “Gitty” Gitelman (H.E.R, Victoria Monet)
Additional songwriter-producers include: Angel Lopez (Jack Harlow), Drew Love (G-Eazy, The Chainsmokers), INK (Beyonce), Prince Chrishan (Meek Mill, Chris Brown) and BMG’s Brandon Riester serving as A&R.

Information om “This Is Me…Now: The Film

Global Release Date: Exclusively on Prime Video globally February 16, 2024
Directed by: Dave Meyers
Written by: Jennifer Lopez, Matt Walton and Ben Affleck
Story by: Jennifer Lopez; Dave Meyers and Chris Shafer
Produced by: Nathan Scherrer
Executive produced by: Jennifer Lopez, Elaine Goldsmith-Thomas, Benny Medina and Courtney Baxter on behalf of Nuyorican Productions
Starring: Jennifer Lopez with additional cast members to be announced
Studio: Amazon MGM Studios
Logline: Unlike anything you’ve ever seen from Jennifer Lopez,This Is Me…Now: The Film is a narrative-driven, intimate, reflective, sexy, funny, and highly visual musical reimagining of her publicly scrutinized love life.

JENNIFER LOPEZ MUSIC STATS:

• Sold more than 80 million records
  • Over 15 Billion total combined streams of all her music on streaming platforms
  • Over 18 Billion views of her music videos.
  • Four #1 hits on the Billboard Hot 100 chart
  • 10 Top 10 hits on the Billboard Hot 100 chart
  • Two #1 albums on the Billboard 200 chart
  • Eight Top 10 albums on the Billboard 200 chart
  • 18 #1 hits on the Billboard Dance Club Songs chart
  • 13 million certified RIAA album sales
  • Her last album came out 9 years ago in 2014, A.K.A. (she has released singles and had her successful, Marry Me, film soundtrack in 2022)
  • As of this year, she has released eight studio albums, one remix album, three compilation albums, one soundtrack, one extended play, 65 singles (including 14 as a featured artist), five charity singles and 12 promotional singles.

INSTAGRAM | FACEBOOK | SPOTIFY | HEMSIDA | TIKTOK | YOUTUBE