SINGEL & VIDEO. Jennifer Lopez släpper musikvideo tillsammans med singeln "Can't Get Enough" idag, den 10 januari, kl 18:00 svensk tid

Idag kommer Jennifer Lopez singel, ”Can’t Get Enough” – det första smakprovet från hennes kommande och efterlängtade album ”This Is Me... Now" som släpps den 16 februari. Samtidigt kommer också idag musikvideon, skapad av Dave Meyers, med premiär över hela världen på YouTube idag kl 18:00 svensk tid.

LYSSNA PÅ SINGELN HÄR

SE VIDEON HÄR

"Can't Get Enough" skrevs och producerades i hennes hemmastudio i Los Angeles av Jennifer Lopez, Rogét Chahayed (Doja Cat, Travis Scott), HitBoy (Drake) och Jeff "Gitty" Gitelman (H.E.R, Victoria Monet). Ytterligare låtskrivare-producenter inkluderar: Angel Lopez (Jack Harlow), Drew Love (G-Eazy, The Chainsmokers), INK (Beyonce), Prince Chrishan (Meek Mill, Chris Brown) och BMG:s Brandon Riester som A&R.

Singeln är hämtad från Jennifers kommande album "This Is Me... Now" och den visionära specialvideon "This Is Me...Now: A Love Story", som båda släpps den 16 februari 2024. Musiken släpps genom det nyligen tillkännagivna samarbetet med Nuyorican/BMG och är hennes första stora musikaliska projekt på nästan ett decennium.

Förhandsboka albumet HÄR

Musikfakta Jennifer Lopez:

• Sold more than 80 million records
  • Over 15 Billion total combined streams of all her music on streaming platforms
  • Over 18 Billion views of her music videos.
  • Four #1 hits on the Billboard Hot 100 chart in
  • 10 Top 10 hits on the Billboard Hot 100 chart
  • Two #1 albums on the Billboard 200 chart
  • Eight Top 10 albums on the Billboard 200 chart
  • 18 #1 hits on the Billboard Dance Club Songs chart
  • 13 million certified RIAA album sales
  • Her last album came out 9 years ago in 2014, A.K.A. (she has released singles and had her successful,
    Marry Me, film soundtrack in 2022)
  • As of this year, she has released eight studio albums, one remix album, three compilation albums, one
    soundtrack, one extended play, 65 singles (including 14 as a featured artist), five charity singles and 12 promotional singles.

I bifogade pdf med det engelska pressmeddelandet hittar du mer information om det nya albumet.

INSTAGRAM | FACEBOOK | SPOTIFY | HEMSIDA | TIKTOK | YOUTUBE