NY SINGEL. ​Aloe Blacc släpper “My Way” från kommande albumet “All Love Everything”

Idag släpper den platinasäljande sångaren, låtskrivaren, producenten och aktivisten Aloe Blacc sin nya singel “My Way” som är hämtad från albumet “All Love Everything”, vilket kommer den 2 oktober (BMG). “My Way” är en låt som han själv hoppas ska inspirera till att försöka leva sitt liv till fullo:

“I have so many dreams and goals that I want to accomplish, but there are obstacles to achieving the vision. These are challenging times and I feel like this song can help inspire anyone who is ready to live their best life.”

LYSSNA HÄR

“My Way” är producerad av Jonas Jeberg (Panic! At The Disco, Selena Gomez),

“All Love Everything” är Aloes första album sedan hans Grammy-nominerade “Lift Your Spirit” 2013, och det är skapat från den plats han är på idag; som familjefar och är också det första material han har skrivit som pappa, något som bidragit till hans redan innerliga artistiska palett.

Så här säger han själv om albumet:
“Rather than a genre, my music is about A.I.M.: affirmation, inspiration, and motivation. After so many opportunities to talk about my music and not feel comfortable saying, ‘I’m a pop artist’ or ‘I’m a folk artist,’ I had this realization. My songwriting genre is thematic.”

Genom hela skivan så visar Aloe just det som gjort honom så älskad över hela världen; hans empati och känslighet. Hans låtar handlar om livet och berör, det är en blandning a soul, folk och pop och visar att man inte kan stuva in människors upplevelser i ett fack.

Det släpps även en video till “My Way” idag - se den HÄR.

Tidigare den här månaden så ledde Aloe Blacc - i samarbete med Okayplayer - ett virtuellt artistsamtal dit han bjöd in några vänner för att prata om Amerika under Black Lives Matter-protesterna och karantänen. Tillsammans med skådespelaren Michael Ealy, Lakers center JaVale McGee och rapparen Talib Kweli diskuterade de flera ämnen; från George Floyds död och polisbrutalitet till COVID och psykisk hälsa.

Se och hör mer om det samtalet HÄR

Spotify