NY SINGEL & VIDEO. Amerikanska indierockbandet Moon Taxi släpper singeln “Light Up”

Det hyllade amerikanska indierockbandet Moon Taxi släpper nu det andra smakprovet från bandets kommande album; singeln “Light Up” - en låt som både blickar framåt och är optimistisk! Moon Taxi har jobbat mycket under karantänperioden; de har uppträtt i flera olika livestreamade välgörenhetskonserter och bandet har varit med och samlat in över 10 miljoner dollar till små företag, MusicCare och Black Lives Matter-projekt.

Lyssna HÄR

Light Up is a song that we hope serves as a reminder that there is always a bright point at the end of the dark tunnel. While this song was written last year, it seems perfectly timely to put out this reminder as it's been a hard year for everyone,” säger bandets sångare Trevor Terndrup. “We have always found solace through music and people coming together around music be it in a large crowd or singing in the car — so until we can dance and sing together again…Light Up! (And don’t give up).”

Se videon HÄR

Det Nashville-baserade bandet har släppt fem studioalbum, bland annat 2018 års “Let The Record Play” som innehöll hitsingeln “Two High”. Sedan släppet av debutskivan 2007 har Moon Taxi byggt upp en trogen fanbase i Sverige. De har gjort omtalade konserter på stora festivaler som Coachella, Bonnaroo och Lollapalooza och medverkat hos David Letterman, Seth Meyers och Conan O’Brien.

Bandet har fått fina skriverier i amerikansk media, bland annat skriver Rolling StoneOver the last few years, Nashville's Moon Taxi have worked their way up from Bonnaroo buzz-band to something approaching Kings of Leon country, playing a pleasingly cross-bred rock - a little indie, a little proggy, kinda poppy." medan NPR’s World Cafe har hyllat bandets “strong pop sense expressed through the soulful vocals of Trevor Terndrup and an experimental edge that connects it to synth pop and electronic dance music.” PopMatters har sagt, “Moon Taxi's offering of optimistic pop rock serves well as an energy and mood booster…

Moon Taxi består av Trevor Terndrup (sång, gitarr), Spencer Thomson (gitarr, producent), Wes Bailey (keyboard), Tommy Putnam (bas) och Tyler Ritter (trummor).

Spotify