Caroline af Ugglas "Virus" - singelrelease 22 april 2022.

NY SINGEL. Caroline af Ugglas säger precis som det är - singeln "Virus" ute idag

Efter att hennes körer satts på paus och musiken tonat ut, har måleriet varit Caroline af Ugglas huvudsakliga sysselsättning de senaste två åren. Men, plötsligt händer det! Idag släpper Sveriges okrönta punkpopdrottning singeln "Virus". Den som trodde att låten handlar om coronapandemin får tänka om. Riktiga kalenderbitare kan nämligen upptäcka att låten skrevs redan för nästan femton år sedan. Caroline berättar själv lite kryptiskt: Vi är alla någon form av virus. Själv kallar jag mig ett ‘sanningsvirus’”.

LYSSNA PÅ "VIRUS"

Den mångsida artistens vår- och sommarschema innehåller dessutom följande höjdpunkter:

Affordable Art Fair. Caroline af Ugglas auktionerar ut ett originalverk, där intäkterna oavkortat går till den ideella föreningen Musikbojen och deras verksamhet. Auktionsbeloppet är vikt till musikterapi för kvinnor och barn som flytt från krigets Ukraina.
Följ auktionen här
, eller varför inte lägga ett bud?

Vernissage och utställning i Göteborg. Galleri Backlund, Karl Gustavsgatan 13 i Göteborg ställer ut Caroline af Ugglas målningar. Vernissage i närvaro av konstnären den 23 april. Utställningen pågår fram till 8 maj. Mer information här

Turné. I vår och sommar får vi njuta av Caroline af Ugglas på livescenen igen. Här kan du se Caroline af Ugglas:

19 maj Haninge - Seniorfestival
03 juni Stockholm- Blidösundsbåten
16 juli Västerljung – Tofsö Deli
20 juli Borgholm - Kackelstugan
27 juli Uppsala – Parksnäckan
03 augusti Mariefred – Skottvångs Grufva
05 augusti Vinön – Vinöns Värdshus
12 augusti Örebro- Kulturterrassen
20 augusti Dalum - Hermans Lada
15 september Stockholm - Blidösundsbåten
16-17 september Orust - Slussens Pensionat
23.september Köinge – Köinge Bygdegård

FACEBOOK | INSTAGRAM

HÄR i vår spellista på Spotify hittar du aktuell musik från oss.

Birgitta Haller | Clap Your Hands AB