Ny SINGEL. "Coming Home"  - Cecilia Kallin följer upp succén "Wait for Me" tillsammans med sina syskon under namnet SIBLINGS

Ny SINGEL. "Coming Home" - Cecilia Kallin följer upp succén "Wait for Me" tillsammans med sina syskon under namnet SIBLINGS

2023 var ett framgångsrikt år för Cecilia Kallin. Tillsammans med Joel Núñez kammade hon hem andraplatsen i musiktävlingen P4 Nästa med duetten “Wait for Me”. Låten placerade sig på A-rotation på nyss nämnda radiokanal och tog sig även in på Svensktoppen.

Nu är Cecilia aktuell med uppföljaren till succésingeln. Den nya låten bär titeln “Coming Home” och den här gången har Cecilia valt sina syskon Charles och Michelle Kallin som duettpartners. Tillsammans kallar de sig SIBLINGS.

- Jag, Charles och Michelle har sjungit tillsammans sedan vi var små och har gjort spelningar ihop sedan tidiga tonåren. Vår mamma var mycket aktiv i en lokalrevygrupp när vi växte upp. Varje höst ägnade vi otaliga timmar på Falköpings Stadsteater där vi älskade att kolla på repetitionerna, sjunga med på föreställningarna och prova kläder i den stora garderoben. Vi älskade stämningen på, bakom och framför scenen och kunde i stort sett alla låtar och sketcher utantill, berättar Cecilia.

“Coming Home”, som är skriven av Cecilia, Josef Melin och Markus Nyström, är en mix av syskonens musikstilar. Inspirerade av artister som Taylor Swift, Bruce Springsteen och Mumford & Sons har de blandat Charles countryrock, Michelles folkpop och Cecilias countrypop.

- Vi har tagit med våra egna influenser in i SIBLINGS. “Coming Home” är en energifull poplåt med tydliga countryinfluenser som handlar om att hitta hem i sig själv igen. Låten har en klappvänlig refräng med arenakänsla, vi är verkligen supernöjda med resultatet, säger Cecilia.

Cecilia startade sin musikaliska karriär som frontsångerska i Timoteij. Popgruppen fick sitt stora genombrott när de tävlade i Melodifestivalen 2010 med det legendariska bidraget “Kom”. I vintras gjorde låten en oväntad comeback i den amerikanska tv-serien “Dr Death” om skandalkirurgen Macchiarini på Karolinska Universitetssjukhuset (TV4 Play). I samband med detta släpptes låten “Come”, en engelsk version av “Kom”. Singeln gavs ut strax innan jul, nästan 14 år efter originalet.

På senare år har Cecilia etablerat sig som soloartist och har gett ut flera singlar och EP-skivor. Hon har även medverkat i spännande artistsamarbeten både hemma i Sverige och i Västafrika, och nu är det alltså dags att för första gången ge ut musik tillsammans med sina syskon under namnet SIBLINGS.

Lyssna på “Coming Home” här.

Följ Cecilia Kallin:

Instagram I Facebook I Spotify