NY SINGEL. Da Buzz släpper uppdaterad version av "Alive" i samarbete med DJ-stjärnorna Mangoo och IZKO

Med åtskilliga utmärkelser och Grammisnomineringar i ryggen har Da Buzz, som i dag består av Per Lidén och Annika Thörnquist, under flera decennier levererat tidlösa hits. I början av 00-talet ägde Da Buzz den svenska klubbscenen och dominerade på radiolistorna med låtar som "Do You Want Me", "Alive" och "Dangerous". Nu får Da Buzz megahit "Alive" från 2003 nytt liv - i dag släpps låten i en ny version i samarbete med Mangoo och IZKO.

DJ Mangoo, med över 2 500 000 månatliga lyssnare på Spotify, har gjort sig känd för låtar som "Eurodancer" och "Play" (tillsammans med bl a Alan Walker). Det sistnämnda alstret har strömmats över 240 miljoner gånger på Spotify. Musikproducenten, låtskrivaren och DJ:n IZKO har även han gjort ett stort avtryck med låtar som "WOW," "Burning Up" och "Issue".

- "Alive" är den låt som förmodligen betyder mest för oss som artist/grupp. Den glädje vi ser hos folk än idag när vi spelar låten är helt magisk. Så när vi fick förfrågan om samarbete på en helt ny version så blev vi väldigt glada. Mangoo har vi hört förut och han har stora framgångar på både Spotify och radio, IZKO är en "upcoming" artist som producerar mycket bra musik. För oss var det givet att ta fram en ny tyngre version som passar klubbar av idag och det fick vi verkligen genom detta samarbete, säger Per Lidén.

Ständigt aktuella Da Buzz är på turnerande fot hela 2024. I fjol släppte de albumet "My Life" och redan i vår släpper Da Buzz helt ny musik.

Lyssna på "Alive" här.

Följ Da Buzz: