NY SINGEL. Isaac And The Soul Company släpper “Can I Change My Mind” feat. Moneybrother och åker ut på turné

Idag kommer Isaac And The Soul Companys nya singel “Can I Change My Mind” feat. Moneybrother – med Isaac Kuritzéns och Moneybrothers röster, ett grymt band och en fantastisk “one take”-produktion har de här skapat sin helt egna tolkning av Tyrone Davis klassiker.

”Att få jobba med Anders Wendin aka Moneybrother har varit en fröjd. Han är så begåvad och har också en grym musiksmak. Låtvalet var helt Anders och att få göra en liveinspelning av låten i Atlantis-studion var kronan på verket. Vi är så stolta över denna låt"

LYSSNA HÄR

“Can I Change My Mind” är första smakprovet från bandets kommande album som släpps den 13 maj; “The American Soulbook” - en skiva där Isaac And The Soul Company tolkar och hyllar den klassiska soulmusiken.

Idag har de också premiär på en omfattande Sverigeturné, med start på Vara Konserthus och som avslutas på Cirkus i Stockholm den 3 juni.
HÄR hittar du samtliga datum, mer info och biljetter.

Bandet har, med sin kombination av klassisk amerikansk soul och explosivt originalmaterial, blivit kända för sin otroliga scennärvaro och är bandet som lever för sina livespelningar. Deras inspelningar visar också prov på just detta; sångaren Isaacs uttrycksfulla, starka röst tillsammans med grymma musiker som ger oss lyssnare den där så älskade soulkänslan.

FACEBOOK | INSTAGRAM | YOUTUBE | SPOTIFY

För mer info och/eller kontakt med bandet hör gärna av dig till oss på Clap Your Hands.

HÄR i vår spellista på Spotify hittar du aktuell musik från oss.