NY SINGEL. ​Jill Johnson släpper nya singeln "Miles Of Blue" feat. Robin Stjernberg

Idag släpper Jill Johnson singeln “Miles Of Blue” (Jimajomo) feat. Robin Stjernberg - de har skrivit tillsammans förut men det här är första gången de sjunger tillsammans!

“Robin och jag har skrivit låtar ihop tidigare och jag är så imponerad av honom som låtskrivare och producent. Att 'Miles Of Blue' blev en duett var något som kändes otroligt naturligt när vi skrev den - och samtidigt har det gett en extra dimension till vårt samarbete”, säger Jill.

Lyssna på singeln HÄR

"Jag har alltid gillat Jills röst och genren hon rör sig i, så när en gemensam vän föreslog att vi skulle testa att skriva tillsammans så var det ingen tvekan om att jag ville det. Efter ett gäng låtar så kom 'Miles Of Blue' till och när vi sjöng in demon blev det svårt att tänka oss den utan våra röster! Även om vi kommer från olika musikaliska bakgrunder kändes det bara naturligt.” berättar Robin.

Jill Johnson är en av Sveriges mest älskade artister och låtskrivare. Hittills har hon hunnit släppa osannolika tjugofem album, skapat odödliga versioner i programmet "Så mycket bättre" och gjort succé med egna turnéer. Hon ligger också bakom den oerhört populära, kritikerrosade och prisbelönta programserien ”Jills veranda” på SVT och är på alla sätt den moderna countryns uttolkare i vårt land.

Instragram

PR-kollektivet Södermalm har blivit Clap Your Hands AB - en artistagentur som erbjuder strategisk och kreativ PR/kommunikation, varumärkesbyggande, projektledning och rådgivning inom främst musik, nöje, kultur & livsstil.