​Robin Stjernberg inleder det nya året med singeln “Pretty”

​Robin Stjernberg inleder det nya året med singeln “Pretty”

På nyårsdagen släpper Robin Stjernberg popballaden “Pretty”, hans första musik i eget namn sedan hösten 2018.

FÖRHANDSLYSSNA HÄR

När Robin skapade “Pretty” så hämtade han inspiration både från amerikanernas sätt att skriva musik och klassisk svensk pop. Det är en melankolisk kärlekslåt med stark text ackompanjerad av Robins fantastiska röst och en vacker produktion som handlar om att sakna något man en gång hade men att ändå gå vidare. Han har skrivit singeln tillsammans med Georgia Ku och Johan Lindbrandt.

“För mig handlar allt om musik. Jag lever och andas musik. Det är mitt liv och min näring. Jag känner att jag äntligen har hittat mitt sound och jag kan inte vänta på att få visa allt jag har jobbat på”, säger Robin.

Robin Stjernberg har ägnat de senaste åren till att utveckla sig själv som artist, låtskrivare och producent. Han har skrivit och producerat musik åt andra, som Sandro Cavazza, Estraden, Meghan Thee Stallion, The Voice USA, Mamas. Anna Bergendahl och Jill Johnson, men har också tillbringat enormt många studiotimmar i Stockholm och Nashville för att utveckla sitt eget artisteri. Robin smygstartade comebacken 2020 med singeln “Miles of Blue” , duetten som han och Jill Johnson skrev och spelade in tillsammans.

“Pretty” släpps den 1 januari 2021 och HÄR kan du lyssna på låten när den är ute.

InstagramFacebookSpotifyYouTubeHemsida

För mer information och/eller kontakt med Robin Stjernberg kontakta oss på Clap You Hands.