Långbacka/Bådagård. Foto: Mikael Sjöberg.

NY SINGEL. Långbacka/Bådagård tolkar Peter Gabriel - "Solsbury Hill" släpps idag

Maja Långbacka och Matilda Bådagård har var för sig en gedigen musikalisk bakgrund. Som duon Långbacka/Bådagård har de existerat ett par år - Majas nisch inom den mer traditionella folkmusiken parat med Matildas jazz- och popådra har gett dem ett unikt sound.

Långbacka/Bådagårds lekfulla och orädda sätt att blanda olika genrer och plocka in elektroniska element, loopar och beats i en annars traditionell musikstil  landar i 'pop med folksjäl'. Det hörs inte minst på singeln som släpps idag. "Solsbury Hill" är Långbacka/Bådagårds fina tolkning av Peter Gabriels stora hit.

>>> LYSSNA PÅ SINGELN HÄR <<<

>Maja och Matilda berättar: "Vi kommer från olika skolor rent musikaliskt och det är alltid väldigt spännande att ta del av varandras inspirationskällor. Men vi delar också en del husgudar. Peter Gabriel är en av dem, vi älskar hans smidiga och liksom självklara sätt att bygga broar mellan genrer och skapa banbrytande musik som blir relaterbar för så många människor. Vi förstod direkt hur vi kunde göra Solsbury Hill till vår egen. Det är en solklar Långbacka/Bådagård-låt!"

>> PRE SAVE SOLSBURY HILL <<<

"Solsbury Hill" är hämtad från albumet "Every Whisper Turns Into A Roar" som släpps 24 april.

Långbacka/Bådagård i sociala medier:
FACEBOOKINSTAGRAMSPOTIFY

KONTAKT: