NY SINGEL. Larz-Kristerz släpper dubbelsingel där Plura Jonsson dyker upp i en duett

Idag släpps det första smakprovet från Larz-Kristerz kommande album i form av en dubbelsingel - där Plura Jonsson dyker upp i en duett med Peter Larsson i Svenne Rubins geniala låt “Man tänker på henne igen” tillsammans med nya låten ”Min sista dans” där också Kalle Moraeus hörs lira loss på fiol.

Lyssna HÄR

Larz-Kristerz genuina sound, nostalgiska scenkläder, tusentalet spelningar och kritikerhyllade album har cementerat deras position som ett av Sveriges största dansband. Fast egentligen räcker inte dansband som varudeklaration för att förklara dem - de skiljer sig från andra band i genren då de alltid försökt åka vid sidan av hjulspåren och köra upp en egen väg, både musikaliskt och sceniskt.

“Varje skiva är en utveckling framåt, och lite av ett experiment. Vad händer om vi jobbar med den här producenten? Vad händer om vi drar mer åt den här musikstilen? Det kan naturligtvis vara riskabelt, man kan köra fast eller halka av vägen helt. Men man kan också hamna på nya spännande platser.” säger Peter Larsson.

Producent är Chris Antblad som jobbat med bandet flera gånger tidigare och upphovsmännen bakom “Min sista dans” är Peter Kvint, Eric Palmqwist och Peter Morén (Peter Bjorn & John).

Se också videon till "Man tänker på henne igen" HÄR

PR-kollektivet Södermalm har blivit Clap Your Hands AB - en artistagentur som erbjuder strategisk och kreativ PR/kommunikation, varumärkesbyggande, projektledning och rådgivning inom främst musik, nöje, kultur & livsstil.