Cazzi Opeia. Foto: Leilani Nordin.

NY SINGEL. Melodin kom ur en clementin - idag släpper Cazzi Opeia "Taste Of Heaven"

Efter de monumentala framgångarna med “Tattoo” I Eurovision Song Contest tidigare i år är Cazzi Opeia äntligen tillbaka med musik ur egen strupe.

“Taste Of Heaven” är en glad uptempo-låt som Moa Carlebecker skrivit tillsammans med låtskrivarkollegan Ellen Berg och producentteamet Moonshine. “Taste Of Heaven” är en kärleksförklaring till musiken. Hur en låt kan få dig att må bättre och ge dig känslan av att nästan flyga.

LYSSNA HÄR

Cazzi Opeia berättar själv:
“Melodierna kom till mig när jag stod i min mammas kök i Mellbystrand och skalade en clementin. Jag var snabb med att ta upp mobilen och spela in idéerna på röstmemo. Låten byggdes sedan vidare i studion i Stockholm tillsammans med Ellen Berg och Moonshine, där vi fick till grädden på moset”.

Cazzi Opeias fick sitt stora publika genombrott på hemmaplan när hon deltog i Melodifestivalen 2022. “I Can’t Get Enough” blev en enorm publikframgång och den sprudlande och färgstarka artisten var lätt att förälska sig i. Låten blev en av de mest spelade på svensk radio 2022 och har idag uppnått platinastatus.

Cazzi Opeia har på senare år nått stora internationella framgångar som låtskrivare, inte minst inom K-Pop. Ingen har väl heller missat att det är Cazzi Opeia som är en av de tongivande låtskrivarna bakom Loreens eurovisionvinnande “Tattoo”.

Nyligen kunde vi se Cazzi Opeia avrunda “Barncancergalan – Det svenska humorpriset” med låten “Cirkus på torget” som hon skrivit tillsammans med barnen och ytterligare tre låtskrivare (L Evers, E Berg, J Gusmark). Tillsammans med barnen framförde hon numret tillsammans smed Pernilla Wahlgren, Klara Hammarström och Tone Sekelius.

Vi såg henne även i SVT’s program “Sverige!” där Farah Abadi fick en lång pratstund med Cazzi Opeia.

"Taste Of Heaven" släpps 27 oktober 2023
Label: EKKO Music Rights Europe