NY SINGEL. Nordiska folkmusiktrion Folk'Avant släpper "Jorvik Lullaby" i samarbete med Star Stable

Sätt dig ned, slut ögonen och låt dig svepas in i denna musikaliska trygga filt för en stund. "Jorvik Lullaby" är en vacker, vemodig men hoppfull visa med en text tonsatt av den nordiska folkmusiktrion Folk'Avant. Låten är specialkomponerad till häst- och äventyrsspelet Star Stable vars magiska värld innehåller både mörker och ljus, precis som det ljudlandskap som kännetecknar Folk'Avant.

Folk'Avant består av sångerskan Anna WikeniusMaija Pokela (kantele/sång) och Anna Rubinsztein (fiol/sång). Den hyllade trion albumdebuterade 2017 med "Gryningsland" och sedan dess har de turnerat både på hemmaplan och utomlands. Alla tre är rutinerade musiker med utbildningar vid Kungliga Musikhögskolan i Stockholm och Sibelius Akademien i Helsingfors. De har kritikerrosats av såväl svensk som internationell press för sitt unika uttryck och nytänkande folkmusik.

Samarbetet med Star Stable har breddat Folk'Avants lyssnarskara ytterligare. Star Stable är ett svenskt onlinespel som spelas av miljontals användare världen över. Musik är en viktig del av Star Stable där spelarna får ta del av blandade genrer som pop, rock, country och folkmusik.

Folk'Avant om nya singeln:

"Det är så häftigt att få komponera musik till en värld full av vilda hästar och starka barn och ungdomar! Vi ser fram emot att få hjälpa Star Stable-ryttarna upp på hästryggen och in i ett äventyr i Folk’Avants klangvärld som är full av spelmansmusik, magi, värme, mörker och hopp!"

Singeln "Jorvik Lullaby" släpps i dag och är det första alstret i en serie av tre. Lyssna på "Jorvik Lullaby" HÄR <<<

Folk'Avant online:

HemsidaFacebook I Instagram