NY SINGEL & VIDEO. Hårdrocksundret Nestor släpper "Caroline" från kommande albumet "Teenage Rebel"

Det är aldrig för sent för en tonårsrevolt! Svenska hårdrocksundret Nestor har gjort sig kända för att inte göra saker och ting halvdant, framför allt när det gäller musiken och dess tillhörande videor. Så även denna gång - i dag släpper Nestor nya singeln "Caroline" tillsammans med en gedigen musikvideo. Låten är bandets andra singelsläpp från kommande albumet "Teenage Rebel" som ges ut den 31 maj via Napalm Records.

Videon "Caroline" är filmad på äkta 16-millimetersfilm, vilket i sig är en ovanlig detalj i denna digitaliserade tidsålder. Den är dessutom delvis inspelad ombord på ett gammalt tåg som susar genom den svenska landsbygden. Känslan som förmedlas i slutresultatet landar i ett suggestivt, drömskt landskap någonstans mellan fiktion och verklighet, geografiskt någonstans mellan Twin Peaks och Hallsberg och pulserar av lika delar passion som ångest.

"Caroline handlar om förändring och rörelse och hur livet oftast inte tar den väg man förutspått. Videon är filmad på ett gammalt tåg som symboliserar en orolig tonårings inre resa” säger sångaren Tobias om låten.

I övrigt går allt som på räls för bandet. Nyss hemkomna från att för första gången spelat live i Sydamerika, kommer Nestor att varva våren och sommaren med att spela tillsammans med landsmännen Europe samt även på såväl Sweden Rock Festival som Sthlm Fields och egna festivalen NestorFest hemma i Falköping (för tredje året i rad). Därefter väntar en höstturné som tar dem söderut ner i Europa (Tyskland, Österrike, Schweiz, Nederländerna mm) och till våra finska grannar i öst.

För den som ännu inte hoppat på Nestor-tåget är det sannerligen dags nu - en fantastisk resa som alla är välkomna att åka med på!

Lyssna på "Caroline" här.

Se videon "Caroline" här.

Följ Nestor:

Hemsida I Instagram I Facebook I YouTube I Spotify