NY SINGEL & VIDEO. Hyllade Nestor aktuella med singeln "Victorious" samt nostalgisk video med hockeytema

Svenska hårdrocksbandet NESTOR är aktuella med nya singeln “VICTORIOUS” tillsammans med sin mest ambitiösa musikvideo någonsin. Bandet, som har blivit ett pålitligt namn inom rockscenen genom sitt nostalgiska och träffsäkra sound hämtat rakt från 80-talet, har verkligen överträffat sig själva med videon till sitt senaste släpp.

Med en låt som i sig så gott som redan är ett klassiskt sport-anthem var idén att återskapa känslan av hockey-filmklassiker som Youngblood och Slagskott. Detta åtagande tog bandet hela vägen till den sömniga, skånska småstaden Glimåkra där de hittade en tidsenlig hockeyrink likväl som en underbar lokalbefolkning som gjorde sitt yttersta för att hjälpa till med produktionen som allt som allt inkluderade ett hundratal personer, med band, crew, statister och vänner från Falköping och andra platser.

Legendariske hockeyexperten Niklas Wikegård medverkar i musikvideon som bandets coach och även den aktade skådespelaren Per Ragnar återvänder än en gång i rollen som bandets ständige nemesis Bror Mörck. Dessutom syns forne Tre Kronor-spelaren Maria Rooth, såväl som sociala media-fenomenen Isak “Fjortisper” Löb och Emilia “Bettan” Rehnberg. Likaså vänner och spelare från hemstadens lag Falköping Blue Riders.

“VICTORIOUS” är första singeln från bandets kommande, efterlängtade andra album “Teenage Rebel” som släpps 31 maj via Napalm Records. Förutom ny musik kommer bandet även spendera kommande året med att öppna för legendariska landsmännen Europe, spela på fastlandet i Sydamerika för första gången, samt arrangera egna musikfestivalen NestorFest för tredje året i rad hemma i Falköping.

NESTOR bildades ursprungligen 1989 men släppte sitt debutalbum "Kids In A Ghost Town" först över tre decennier senare. Detta hyllade album, som förärade bandet med en Grammisnominering, skickade fansen på en resa tillbaka i tiden till 80-talet, såväl i sound som känsla och rent visuellt med deras makalösa musikvideor. Det skickade även iväg bandet själva på en fantastisk resa som inkluderat att spela inför rekordpublik på Sweden Rock Festival, dela scen med barndomsidoler som Kiss och Def Leppard, samt spela på flertalet festivaler runtom i Europa och resten av världen.

Lyssna på "Victorious" här.

Se videon "Victorious" här.

Följ Nestor:

Instagram I Facebook I YouTube I Spotify