NY SINGEL & VIDEO. Royal Republic aktuella med nya "Ain't Got Time" från kommande fullängdaren "LoveCop"

Royal Republic släpper i dag nya pärlan "Ain't Got Time". Låten, som även finns med på kommande albumet "LoveCop", är en energisk rock'n'roll-boogie-hymn som garanterat kommer att fylla dansgolvet.

"LoveCop" är Royal Republics femte studioalbum och är utan tvekan bandets mest vågade platta hittills. Genom åren har kvartetten brutit mot alla rock'n'roll-normer, något som de i allra högsta grad visar upp på nya fullängdaren där Royal Republic avslappnat blandar olika genrer och levererar en smittande, glädjefylld rockplatta kryddad med powerdisco.

I början av året gav Royal Republic ut skivans första singel "My House" som följdes upp av titelspåret "LoveCop" i februari. I mars släppte de "Laserlove", en intergalaktisk powerballad med tydliga 80-tals influenser. Och nu är Royal Republic alltså aktuella med singel nummer fyra - "Ain't Got Time". Samtliga låtar har paketerats med briljanta musikvideor, så även det senaste alstret. Liksom resten av albumet är "Ain't Got Time" producerad av Adam Grahn och Michael Ilbert i legendariska Hansa Studios i Berlin.

Royal Republic om "Ain't Got Time":

“We made this rock'n'roll banger to really stress everyone out over the fact that there’s just not enough hours in a day to really get anything done. But you gotta spend time to make time, and you gotta make time to make love. So make some time for You, pour yourself a drink and crank this shit up loud!"

Albumet "LoveCop" släpps den 7 juni via Odyssey Music. I sommar väntar festivaler för Royal Republic och i höst ger de sig ut på Europaturné. Se speldatum här.

Lyssna på "Ain't Got Time här".

Se musikvideon "Ain't Got Time" här.

Följ Royal Republic:

Hemsida I Instagram I Facebook I YouTube I Spotify