Self Deception & Dead By April - Feeding Demons (singelomslag)

NY SINGEL. Self Deception och Dead By April släpper singeln "Feeding Demons"

Self Deception och Dead by April gör gemensam sak i ett explosivt samarbete.
Två av Sveriges mest inflytelserika, moderna rockband släpper idag singeln “Feeding Demons”.

LYSSNA

Under 2023 har dessa båda band tillsammans erövrat rockscener inte bara på hemmaplan utan även runt om i Europa. Det intensiva turnerande har svetsat dem samman, både som vänner och som live-kollegor. För att ytterligare befästa detta klev de in i studion och skapade ”Feeding Demons” tillsammans. Ett låtskrivarsamarbete som blir en milstolpe, där båda bandens musikaliska ID:s mixas samman till något helt unikt.

Återigen tar texten upp temat beroende: Ett omättligt tomrum som är omöjligt att fylla. En fantomsmärta som inte kan lindras. En obeveklig strävan efter det ouppnåeliga. En idé, en känsla, en röst som aldrig slutar försöka förmå dig att blidka det ständigt hungrande monstret.

”Att få kontakt med andra med missbruksproblematik minskar tvånget att följa mina mörkaste önskningar. Jag antar att det är en av anledningarna till att jag fortsätter skriva om missbruk. Det släpper aldrig, men det drar inte ner mig i mörkret, när jag har andra i samma situation runt mig. Ibland kan även musiken fungera som en sån bro.” (Andreas Clark, Self Deception)

Om Self Deception

Self Deception har på kort tid etablerat sig på den moderna rockscenen. Med en hängivenhet för genren och ett tydligt musikaliskt ID har de byggt en trogen fanskara runt om I världen. Headline-turné i Europa startar 11 november – detaljer här. Därefter väntar turné i Australien tillsammans med Electric Callboy.

Om Dead By April

Dead By April har erövrat de internationella topplistorna och scenerna med sin unika fusion av metal och pop. Deras sound kännetecknas av känslosam intensitet och minnesvärda refränger. DBA är just nu ute på Skandinavien-turné.