NY SINGEL. Sulo släpper singeln "Live Again (Hold On Forever)" feat. soulstjärnan Junior Giscombe

Idag släpper Sulo Karlsson nya singeln "Live Again (Hold On Forever)" där han gästas av ingen mindre än den brittiske soulsångaren Junior Giscombe!

LYSSNA HÄR

“Live again” är en smältdegel av Sulos och Junior Giscombes musikaliska bakgrunder, här möts gammal soul med brittisk pop! Junior är en av Storbrittaniens stora soulstjärnar och han slog igenom med låten “Mama used to say” som klättrade högt på UK-listorna 1982, han blev också blev den förste engelska soulartisten som klättrade på topplistan i USA. Junior har sedan genombrottet samarbetat med flera välkända artister som bland annat Phil Lynott (Thin Lizzy), Paul Weller och Sheena Easton. Sulo är känd som frontman för svenska boogiebandet Diamond Dogs och engelska punkbandet The Crunch, men även som låtskrivare och musiker med bland annat Kikki Danielsson, Idde Schultz och KSMB.