Omslag: Twin Flame

NY SINGEL. The Miscreants rivstartar året med "Twin Flame"

Med låtar som "Still Got Flair, "In It To Win It" och "Glue Man" fick det svenska rockbandet The Miscreants sitt genombrott i fjol. Nu lägger bandet i ytterligare en växel och rivstartar 2021 med nya singeln "Twin Flame" som bland annat placerat sig på spellistor som Spotifys New Music Friday Sweden.

Fyra tjejer. Fyra masker. The Miscreants är inte vilket rockband som helst. De är avatarer i det populära häst- och äventyrsspelet Star Stable och tillhör Jorviks artiststall med hängivna fans världen över. The Miscreants existerar även i det verkliga livet. Bandets medryckande tongångar har spridit sig långt utanför spelets värld, och vi har hört flera av deras singlar spelas på radio.

Vilka som döljer sig bakom maskerna är inte hemligt, men bandet har valt att lämna sina verkliga identiteter bakom sig för att istället låta musiken tala. The Miscreants levererar kraftfulla låtar med ett tydligt budskap som framför allt riktar sig till tjejer - ta ingen skit och våga följa dina drömmar.

LYSSNA på "Twin Flame" här. <<<