Omslag "Moon"

NY SINGEL. Vinnartrio bakom Nomis drömlika singel "Moon"

Under 2021 har artisten Nomi släppt singlar som "Now I Know", "Neon Dragon" och "Fire". Den sistnämnda är även ledmotivet i Star Stables animerade YouTube-serie "Star Stable: Mistfall". Nu avrundar Nomi året genom att släppa den melankoliska och drömlika singeln "Moon". Låten är skriven av Herman Gardarfve, Melanie Wehbe och Patrik Jean - trion som även ligger bakom succéer som The Mamas vinnarbidrag "Move" i Melodifestivalen och hits som "Rain" från Idol.

Mångfacetterade Nomi är ursprungligen från Axvall i Skaraborg. Hon är artist, låtskrivare, fjärilsuppfödare och 3D art designer. Ett av hennes stora intressen är hästar och därför passar Nomis uppdrag som "game artist" i häst- och äventyrsspelet Star Stable som handen i handsken. Hennes musik för ofta tankarna till sagornas värld. Nomi blandar gärna pop med folklore och skapar en magisk ljudbild i modern tappning. Nu är hon alltså aktuell med "Moon" som hon nyligen framförde live på den stora invigningen av det nya tekniska kulturcentret Space i Stockholm.

LYSSNA på "Moon" här. <<<

Följ Nomi på: