NYTT ALBUM. Turnéaktuella Da Buzz fyller 25 år och släpper nya fullängdaren "My Life"

Med hits som "Alive", Do You Want Me" och "Dangerous" var Da Buzz ett av de hetaste namnen på den internationella dansmusikscenen under 00-talet. Än i dag skapar den dynamiska duon tidlösa nattklubbsalster, något som de verkligen visar på nya albumet "My Life". Förutom titelspåret innehåller fullängdaren bland annat låtarna "I Can't Help Falling For Your Love" och "Lost Without You" som släpptes tidigare i år.

Lyssna på "My Life" här.

Da Buzz, som fyller 25 år i höst, har haft stora framgångar på de globala radiolistorna. "Let Me Love You" placerade sig på amerikanska Billboard HOT 100 och blev även etta i Japan. Singeln "Wonder Where You Are" nådde förstaplatsen i Ryssland och Östeuropa. Genom åren har Da Buzz spelat på många klubbar och festivaler runt om i världen. De är fortfarande en eftertraktad akt på livescenerna, både utomlands och på hemmaplan. Och det är framför allt mötet med publiken som motiverar Da Buzz att fortsätta leverera nya danspärlor.

“Inspirationen till att skriva ny musik och släppa ett nytt album kommer helt ifrån publiken vi har mött de senaste åren. Vi har fått sådan enorm energi av publikens glädje och det har fått oss att gå tillbaka till sättet vi skrev låtar på i början. Enkla, raka, upplyftande melodier med sången i fokus. Musik som alla kan vara delaktiga i och som får en att släppa allt och bara sjunga med.” - Da Buzz

Kommande spelningar (fler speldatum kan tillkomma):

6/10 Sundsvall, Centralen

7/10 Åmål, Dalslands Skafferi

20/10 Linköping, O'Learys

27/10 Ljungby, Poco Loco

28/10 Helsingborg, Charles Dickens

10/11 Örnsköldsvik, Nöjesbolaget

17/11 Växjö, O'Learys

25/11 Nyköping, Domino Bar och Nattklubb

30/11 Västerås, Aros Kongress center (Julgala)

1/12 Västerås, Aros Kongress center (Julgala